یـکــــ صــبــــــحِ بـــــــآرانــی ...

تلنگر کوچکی است باران، وقتی فراموش میکنیم آسمان کجاست ...

یـکــــ صــبــــــحِ بـــــــآرانــی ...

تلنگر کوچکی است باران، وقتی فراموش میکنیم آسمان کجاست ...

یـکــــ صــبــــــحِ بـــــــآرانــی ...

چـشـم هـآ رآ بآیـב شـسـتـــــــ
جـــــــورِ בیـگـــر بـآیـב בیـב ...
کــــــآرِ مــــآ نـــیـــســـتــــــــــ
شـنــــآســآیے رآزِ گـلِ ســـــرخ
کـــآرِ مـآ شـآیـב ایــלּ اسـتــــــــ
کــہ میـآלּـ گـلِ نیــلـــوفـر و قرלּ
پــــے آوازِ حــقــیــقـــتـــــــــــــ
بــבویــــم ...

مطالب پربحث‌تر

زندگی اسرار آمیز

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۸ ب.ظ


گفتم: "من متوجه یه چیز نشدم."

"چی؟"

"اگه رنگ مورد علاقه تو آبیه. چرا خونه رو صورتی کردی؟"

آگوست خندید و گفت: "کارِ مِی بود. روزی که رفته بودیم رنگ فروشی، اون هم باهام بود. رنگ برنزی شیکی توی ذهنم بود، اما مِی گیر داد به این رنگ که بهش صورتی کارائیبی میگن. مِی گفت این رنگ بهش حس رقص اسپانیایی فلامنکو میده. اون رنگ بدترین رنگ ممکن بود و اگه ازش استفاده میکردیم، نصف شهر پشت سرمون حرف میزدن؛ اما اگه باعث خوشحالی مِی میشد، من راضی بودم که توی خونه ای با چنین رنگی زندگی کنم. "

گفتم: "تمام این مدت فکر میکردم که تو رنگ صورتی رو دوست داری."

دوباره خندید و گفت: "میدونی لی لی، بعضی از مسائل اهمیت چندانی ندارن. مثلا رنگ خونه در مقابل زندگی ما مسئله ناچیزی به حساب میاد. اما به دست آوردن دل یه انسان خیلی مهمه. مشکل اینه که مردم ... "

گفتم: "مردم نمیدونن چی مهمه و چی نیست."

جمله ی او را کامل کردم و از این بابت به خودم افتخار کردم؛ اما آگوست گفت:

" میخواستم بگم مردم میدونن چی مهمه؛ اما انتخابش نمیکنن. میدونی چقدر سخته لی لی؟ من مِی رو دوست دارم؛ با این وجود انتخاب رنگ صورتی کارائیبی خیلی سخت بود. سخت ترین کار دنیا انتخاب چیز هاییه که مهم هستن."

(صفحه ی 191)

 


بخشی از کتابِ زندگی اسرار آمیز (زندگی اسرار آمیز زنبور ها)

نوشته ی: سو مانک کید. مترجم: عباس زارعی.

 

منبع: لی لی امروز چی میخونه؟

  • بـــــآران (یک صبحِ بارانی ...)

نظرات  (۲)

  • لولا پالوزا
  • قشنگ بود :)
    کتابو میخونم پس...
    پاسخ:
    آره حتما بخون :)
  • لولا پالوزا
  • مرسی عزیز ^_^

    منم همینطور :)
    پاسخ:
    :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی